خواص کلی توت
نوشته شده توسط : آقای شریفی

توت، درمان مهمی در داروسازی چینی محسوب‌می‌شود. خواص سلامتی توت را می‌توان به عصاره آن نسبت‌داد که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. خوردن توت می‌تواند از خیلی از بیماری‌هایی که بر کبد، کلیه و ریه تاثیر می‌گذارند جلوگیری‌‌کند. متخصصان برای سم‌زدایی بدن، نوشیدن روزانه یک لیوان آب توت تازه را توصیه‌می‌کنند. روش‌های زیادی برای گنجاندن این میوه توتی در رژیم غذایی وجوددارد.

فواید توت خشک

توت خشک پرخاصیت و پرکالری است. دارای آنتی اکسیدان، فیبر، انواع ویتامین و املاح معدنی می باشد. از نظر طب سنتی در چین توت ها برای ریه بسیار مناسب می باشند. همچنین این ماده غذایی برای درمان مشکلات ریه و سرماخوردگی های مزمن بسیار موثر می باشد. خون با کیفیت در بدن در اثر مصرف توت خشک تولید می شود. طبع آن گرم و تر است که بهترین طبع برای بدن انسان است. توت خشک رطوبت بسیار خوبی را به بدن مخصوصا مغز می رساند. از آنجایی که مغز به رطوبت مناسب و معتدل نیاز دارد، این میزان رطوبت برای مغز به رطوبت برای مغز بسیار مفید است. اصولا مواد شیرین طبیعی، برای ریه خشکی صدا و خس خس سینه مفید است.به عنوان داروی ملین می توان از آن صبح ناشتا استفاده کرد. توت خشک خون را تصفیه می کند. برای کبد و طحال از اهمیت زیادی برخوردار است. از آن جا که در توت ها آهن زیادی وجود دارد این ماده برای درمان کم خونی و فقر آهن مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر خواص توت می توان به تاثیر آن برای رفع سرفه و درمان آسم اشاره کرد.  افراد مبتلا به دیابت بهتر است به جای قند از این ماده مغذی استفاده کنند.

 

خواص توت خشک از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی در چین توت ها برای ریه بسیار مناسب می باشند. همچنین این ماده غذایی برای درمان مشکلات ریه و سرماخوردگی های مزمن بسیار موثر می باشد .پس خون با کیفیت بدن در اثر خوردن توت تولید می شود.طبع آن گرم و تر است که بهترین طبع برای بدن انسان است.اکثر غذاهای انسان که غذاییت خوبی دارند طبع گرم و تر دارند برگ درخت آن دارای تاثیرات خنک کنندگی می باشد و التهاب را کاهش می دهد و همچنین التهاب چشم ها را رفع کرده و باعث درخشان شدن چشم ها می شود برگ این درخت نیز همچنین برای تصفیه خون مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید از دم کرده آن برای درمان رماتیسم استفاده کنید. از دیگر خواص توت می توان به تاثیر آن برای رفع سرفه و درمان آسم اشاره کرد. توت خشک بدلیل دارا بودن کلسیم، فسفر برای لثه کودکان مفید می باشد و انرژی بدن سالمندان را تامین می سازد. برای محکم ساختن لثه و پیشگیری از کرم خوردگی دندان می توانید صمغ درخت آن را بجوید. افراد مبتلا به دیابت بهتر است به جای قند از این ماده مغذی استفاده کنند و خرید توت خشک و مصرف ان را در سبد غذایی خود جای دهند.

 





:: برچسب‌ها: توت خشک، توت، خرید توت خشک، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: